1aacbc4fd14859b83d3a45f6e1718f8066988dcdd1d8624853bd380214ed133e_large

6 Soorten voedsel waarvan je beter gaat slapen

Het zal niet als een verrassing klinken als wij je vertellen dat voedsel een ontzettend belangrijke factor is voor als het aankomt op je algehele gezondheid. Zo is het van essentieel belang dat je voldoende vezels, vitaminen en proteïnen binnenkrijgt, maar helpt een gezonde darmflora ook bij het bestrijden van ziektes en het voorkomen en genezen van infecties. Dat een goed voedingspatroon echter ook kan bijdragen aan goede nachtrust, dat is wat minder bekend. Daarom toont Agentz je vandaag zes voedselsoorten die bijdragen aan een betere nachtrust.

Magnesium, als in donkere chocolade of bananen.

agentz-beter-slapen-voedsel-6

Sporters weten dat het kan helpen tegen verzuring, maar magnesium kan ook aan bijdragen dat je beter en vaster slaapt. Zo zorgt magnesium voor een beter werkende ‘biologische klok’ en zal je daardoor vaster slapen.

Kersensap.

agentz-beter-slapen-voedsel-2

En nee, dan bedoelen we natuurlijk niet die met kilo’s suiker gezoete drankjes, maar het betere, meer premium spul. Kersen bevatten een hoog gehalte melatonine en dit stofje zorgt er onder andere voor dat we beter en vaster slapen. Sterker nog: Recent onderzoek heeft aangetoond dat het drinken van twee maal per dag 1 glas kersensap de slaapkwaliteit en duur bevordert met circa 90 minuten. Nu nog de tijd ervoor vinden!

Havermout

agentz-beter-slapen-voedsel-1

Havermout is king. Niet alleen als ontbijt, maar ook als ‘snack’ voor het slapen gaan. Zo bevat een bordje havermout een ongekende hoeveel melatonine, serotonine en het aminozuur, tryptofaan. Feel good hormomen die daarnaast zorgen voor een stabieler en vaster slaapritme.

Groene blaadjes

agentz-beter-slapen-voedsel-5

Spinazie, boerenkoop (een Hollands superfood in de States) of sla: stuk voor stuk groene groenten die barsten van het magnesium.

Ananas.

agentz-beter-slapen-voedsel-4

Niet alleen lekker in een cocktail, maar ook als slaapmuts! Ananas kan namelijk een behoorlijk boost geven aan melatoninegehalte en daarmee bijdragen aan een betere nachtrust.

Kamillethee

agentz-beter-slapen-voedsel-3

Deze zal je vast weleens vaker hebben gehoord, kamillethee. Het goedje barst van het aminozuur, glycine en dat zorgt ervoor dat jouw spieren en zenuwen optimaal kunnen relaxen.

FacebooktwitterFacebooktwitter