Agentz-abercrombie-fitch (11)

De ‘mooie mannen stop’ van Abercrombie & Fitch

Het Amerikaanse kledingmerk, Abercrombie & Fitch gooit het roer stevig om. No more sweatpants, ontblote bovenlijven en wasbordjes, maar gewoon, winkels.. Om het ‘oppervlakkige’ imago te lozen, maakt het qua marketing iconische merk namelijk een einde aan de hordes mooie mannen voor hun stores. Reden? Ze kregen te veel negatieve publiciteit omdat het personeelsbeleid te seksistisch zou zijn. Zo liet topman, Michael Jeffries ooit weten alleen ‘leuke, lekkere en knappe mensen’ als klant te willen hebben en daar selecteerde hij dan ook zijn personeel op. Vrij rigoureus en zelfs een tikkeltjes discriminerend, al kunnen we niet ontkennen dat we de mooie mannen voor de deur best wel zullen missen. Daarom, voor jou, op Agentz een ‘best of’.

Agentz-abercrombie-fitch (1)

Agentz-abercrombie-fitch (7)

Agentz-abercrombie-fitch (5)

Agentz-abercrombie-fitch (4)

France

Agentz-abercrombie-fitch (13)

Agentz-abercrombie-fitch (9)

Agentz-abercrombie-fitch (8)

Agentz-abercrombie-fitch (2)

Photo Leon Farrell/Photocall Ireland

Agentz-abercrombie-fitch (1)

Agentz-abercrombie-fitch (10)

Agentz-abercrombie-fitch (11)

Agentz-abercrombie-fitch (12)

FacebooktwitterFacebooktwitter